Som a classe d’història de l’IES
PROFESSORA: ... elles feien activitats que requerien coneixements sobre les criatures, el conreu, les propietats medicinals i tot allò que no necessitava força explosiva. Els homes feien feines de treball muscular i resistència física, com ara talar arbres. Normalment no eren cristians o tenien un nucli de creences paganes, el cristianisme estava més arrelat a la ciutat que al camp, on havia de conviure amb creences antigues, màgiques i animistes. La clau de la fertilitat era la relació entre la terra, la lluna i la dona; el cicle de la lluna governava les activitats agràries...
CONTROL: PISSARRA
DANI: Ara aquí li foto les ulleres aquestes de xunga que porta, d’acord?
JONATHAN: Sísísísí! Mola mil! Però fes-li també el bigoti que té.
D: Ja, és que... on es pensa que va així! Jo la miro i penso: tia, afaita’t! I aquí faig així com si parlés que... és que... t’has fixa’t que no calla? Tota l’estona parlant i parlant i parlant! Que no para de rallar-me!
J: Ja, ja! No para. Però deixa’m...
D: Que no toquis! T’esperes un moment, que li estic fent les tetes aquestes de vaca que té i li poso els pantalons per sota l’aixella, així com els porta. T’hi has fixat?
J: Sí, sí que m’hi he fixat. Però que em deixis el full, xaval!
A mesura que avança la conversa, el to de la seva veu va augmentant.
D: Que t’esperis un moment! O és que no ho entens? Que t’es-pe-ris!!!!!!!
J: Eh, tio, deixa’m el full a mi, que te l’estàs apropiant. Joder!
DI: Jo no m’ho he quedat! I no em toquis la polla que et trenco la cara!
J: Tanca la boca o veuràs!
D: M’estàs vacil·lant o què passa?
La professora calla perquè la conversa entre en Jonathan i en Dani li està tallant l’explicació. A classe es fa el silenci i en Jonathan acaba cridant en veu alta i el sent tothom.
J: O em deixes pintar la cara d’aquesta idiota a mi o em menges la polla, ho entens?
CONTROL: CRITS I XIVARRI
La professora es dirigeix als dos alumnes que feien xivarri parlant tranquil·lament, sense renyar-los, en to conciliador.
Pa: Escolteu... estic intentant fer classe, si no us interessa no apunteu res o dibuixeu el què vulgueu, que ja he vist què esteu dibuixant. Però no m’interrompeu la classe perquè als vostres companys sí que els interessa, d’acord?
J: Eeeeeeeh! Amb la calma, eh!
D: Sí, sí! Calma’t una mica que nosaltres no tenim la culpa que siguis...
PROFESSORA: Que sigui què?
CONTROL: CRIDÒRIA
De cop i volta entra un altre professor a classe.
PROFESSOR: Escolteu... estem intentant fer classe al costat i amb aquest xivarri no podem. No podeu baixar una mica el to? És que sinó és impossible...
En Dani interromp el professor que acaba d’entrar.
D: Una malfollada!
CONTROL: UAAAAAAAAALA!
Pa: Dani, fora de classe! Surt ara mateix de classe i després ja parlarem de les conseqüències que tindrà el teu mal comportament.
DI: Perquè tu ho diguis? Surto de la classe si em dóna la puta gana! Tu a mi no em manes! No sortiré de classe perquè m’ho digui una dona!
Pa: Dani, surt ara mateix de classe.
D: Que no! Que no em dóna la gana!
Pa: Dani...
P: Dani, t’acaben de dir que surtis fora de classe. Agafa les teves coses i ves-te’n.
En Dani agafa les seves coses, s’aixeca,dóna un cop amb la cadira contra la taula i es dirigeix cap a la porta de la classe per sortir.
CONTROL: XOC
Pa: Ah! I deixa’m l’agenda a sobre la taula, que escriuré als teus pares per concertar una entrevista.
D: Que em deixis en pau! Que m’oblidis, xaval!
P: Dani! Deixa, per favor, la teva agenda a la taula de la professora.
D: Tranqui eeeh, que ja vaaaa!
En Dani deixa l’agenda a la taula de la professora i se’n va. Quan surt de l’aula tanca la porta donant un fort cop.
CONTROL: PORTA!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada